Julkaisuja

Collin, K. 2005. Experience and Shared Practice – Design Engineers’ Learning at Work. Jyväskylä Studies in Education, Psychology and Social Research 261. University of Jyväskylä.
Referoituja artikkelita kansainvälisissä aikakauslehdissä

Referoituja artikkelita kansainvälisissä aikakauslehdissä

Collin, K. 2002. Development engineers’ conceptions of learning at work. Studies in Continuing Education 24 (2), 133-152.

Collin, K. & Tynjälä, P. 2003. Integrating theory and practice? Employees’ and students experiences of learning at work. Journal of Workplace Learning 15 (7-8), 338-344.

Eteläpelto, A. & Collin, K. 2004. From an Individual’s cognition to Communities of Practice – Theoretical Underpinnings in Analysing Professional Design Expertise. In E. Boshuizen, R. Bromme & H. Gruber (Eds.) Professional learning: Gaps and Transitions on the Way from Novice to Expert. Dordrecht Hardbound: Kluwer Academic Publishers. Pp. 231-250.

Collin, K. 2004. The role of experience in work and learning among development engineers. International Journal of Training and Development 8 (2), 111-127.

Collin, K. 2006. Development engineers’ work and learning as shared practice. Accepted in International Journal of Lifelong Education. In press.

Collin, K. & Valleala U.M. 2005. Interaction among employees – How does Learning take place in the Social Communities of the Workplace and how might such Learning be supervised? Journal of Education and Work 18 (4), 401-420.

Collin, K. 2006. Experience and Shared Practice – Design Engineers’ Learning at Work. Accepted in Journal of Workplace Learning 18 (7/8).

Collin, K. Forthcoming. Connecting work and learning in industrial design and development. In M-L. Stenström & P. Tynjälä (Eds.) Integration of Work and Learning: Strategies for Connectivity and Transformation.

Referoituja artikkeleita kotimaisissa aikakauslehdissä

Tynjälä, P. & Collin, K. 2000. Koulutuksen ja työelämän yhteistyö – pedagogisia näkökulmia [Co-operation between education and working life – pedagogical perspectives]. Aikuiskasvatus [The Finnish Journal of Adult Education] 4 (20), 293-305.

Collin, K. & Tynjälä, P. 2002. Koulutuksen ja työelämän rajoilla – Työntekijöiden ja opiskelijoiden kokemuksia työssä oppimisesta [Employees’ and students’ experiences of learning at work]. In L. Lestinen & M. Saarnivaara (Eds.) Kohtaamisia ja ylityksiä. Pedagogisia haasteita yliopisto-opetukselle [Encounters and transgressions. pedagogical challenges for university education]. Koulutuksen tutkimuslaitos. Jyväskylän yliopisto [Institute for Educational Research, University of Jyväskylä], s. 23-56.
Valleala, UM. & Collin, K. 2004. Työntekijöiden välinen vuorovaikutus - Mitä työpaikan sosiaalisissa yhteisöissä opitaan? [Interaction among employees – How does Learning take place in the Social Communities of the Workplace]. In P. Tynjälä, M Murtonen & J. Välimaa (eds.), Korkeakoulutus, oppiminen ja työelämä [Higher Education, Learning and Working Life]. Jyväskylä: PS-kustannus, 129-150.

Collin, K. Fortcoming. Työssä oppimisen teoreettiset lähtökohdat [Theoretical foundations of workplace learning]. In A. Eteläpelto, K. Collin & J. Saarinen (Eds.) Työssä oppiminen ja ammatillisen identiteetin rakentuminen [Professional Identities in Working Life Communities]. Helsinki: WSOY.

Collin, K. Fortcoming. Työssä oppiminen [Workplace learning]. In K. Collin & S. Paloniemi (Eds ). Johdatus aikuiskasvatustieteeseen [Introduction to Adult Education]. Jyväskylä: PS-Kustannus.

Virtanen, A. & Collin, K. Fortcoming. Työssä oppiminen ammatillisessa koulutuksessa [Workplace learning in vocational education]. In A. Eteläpelto, K. Collin & J. Saarinen (Eds.) Työssä oppiminen ja ammatillinen identiteetti [Professional Identities in Working Life Communities]. Helsinki: WSOY.

Toimitetut kirjat

Eteläpelto, A., Collin, K. & Saarinen, J. (Eds.) Työssä oppiminen ja ammatillinen identiteetti [Professional Identities in Working Life Communities]. Forthcoming. Helsinki: WSOY.

Collin, K. & Paloniemi, S. (Eds.) Johdatus aikuiskasvatustieteeseen [Introduction to Adult Education]. Fortcoming. Jyväskylä: PS-Kustannus.